Goede doelen? Wij horen het graag

Sinds haar oprichting in 2016 heeft de stichting LIAB zich met hulp van velen in kunnen zetten voor het welzijn van André Beukers. Nadat André in de zomer van 2015 werd getroffen door een ernstige hersenbloeding leed hij aan het Locked In Syndroom. Hierdoor kon hij niet meer spreken of zijn lichaam bewegen en zat hij van de één op de andere dag als het ware ‘opgesloten’ in zijn eigen lijf. Dat was een grote klap voor André en voor de mensen om hem heen, in het bijzonder zijn vrouw Biep en hun jonge gezin. Maar André toonde zich een vechter, jarenlang.

Voor behandelingen, André’s verzorging, zijn mobiliteit en het kunnen communiceren waren allerlei diensten en hulpmiddelen nodig. De stichting kon daarin voorzien dankzij spontane donaties en enthousiaste acties waaraan velen vrijwillig hebben meegewerkt. Zoals de benefiet voetbalwedstrijd met medewerking van IJsselmeervogels, het benefietconcert met mannenkoor Prins Alexander, de fietsactie van Heinen & Hopman, de fancy-fair bij Ted’s Fitness, de Mud-Run en de Spakenburgse Nieuwjaarsduik om er een paar te noemen. André was iedereen die bijdroeg buitengewoon dankbaar. We kunnen dit als stichting alleen maar onderstrepen.

Eind 2019 kwam er een einde aan André’s aardse bestaan (lees hier het overlijdensbericht). Na een periode van droefheid en rouw, maken we als stichting de balans op en kijken naar de toekomst. Nu de zorg rond André tot een eind is gekomen, denken we na over het ondersteunen van enkele goede doelen die te maken hebben met soortgelijke aandoeningen die normaal lichamelijk functioneren permanent onmogelijk maken.Zodat in zijn nagedachtenis ook mensen met vergelijkbare noden als André geholpen kunnen worden.

Hebt u of kent u een dergelijk goed doel dat wij in overweging kunnen nemen? Neem dan alstublieft uiterlijk 1 juli 2020 contact op met ons bestuur, via info@stichtingliab.nl

Namens het bestuur van Stichting LIAB,

Steven van Diermen