Persbericht: Benefietconcert voor André Beukers

Onderstaand bericht werd gepubliceerd in ‘de Bunschoter’ van 18 januari 2017.

—————————————————————————————–

Benefietconcert voor André Beukers
Zaterdagavond 18 februari in de Noorderkerk

In 2015 veranderde het leven van André Beukers (43) en zijn jonge gezin totaal. Door een hersenbloeding raakte hij geheel verlamd: het zogeheten Locked-in syndroom. André blijft vechten om het maximale uit zijn beperkte mogelijkheden te halen. Speciaal voor André is er zaterdagavond 18 februari vanaf 19.30 uur een uniek benefietconcert in de Noorderkerk, verzorgd door Christelijk Mannenkoor Prins Alexander en soliste Alice van de Geest. Toegangskaarten à 10 euro en zijn verkrijgbaar in de winkel van LUV, online via de website van de Stichting Locked-in André Beukers (LIAB) www.stichtingliab.nl en op de avond zelf bij de ingang van de kerk. De opbrengst van dit concert komt ten goede aan het werk van de Stichting LIAB.

Stichting LIAB is in het leven geroepen om André Beukers ondersteuning en hulpmiddelen te geven die hem en zijn gezin helpen om een nog zo normaal mogelijk leven te leiden. De aanschaf van een speciaal voor hem aangepaste rolstoelbus heeft hem bijvoorbeeld mobieler gemaakt. Niet alleen kan hij nu makkelijker vervoerd worden naar therapeutische behandelingen; hij kan er nu ook samen met vrouw en kinderen af en toe een dagje op uit – een hartenwens van André.

Sinds kort beschikt André ook over een speciale tabletcomputer waarmee hij kan communiceren. Met één van de weinige nog werkende spieren in duim en wijsvinger bedient hij deze tablet met voorgeprogrammeerde woorden en zinnen. Ook kan hij zelf woorden maken. Dit biedt André veel meer vrijheid dan voorheen. Hij heeft nu geen ander persoon meer nodig die de letters opnoemt voordat hij een woord of zin kan maken. Ook kan hij nu zelf het internet bezoeken. Op termijn komen er mogelijkheden om te WhatsAppen en te e-mailen via deze computer.

Benefietconcert
Christelijk Mannenkoor Prins Alexander uit Rotterdam, onder leiding van dirigent Arjan Breukhoven, heeft zich de situatie van André Beukers en zijn gezin aangetrokken en is met het initiatief gekomen voor een benefietconcert voor André. De opbrengst daarvan komt ten goede aan de Stichting LIAB. Ook de Bunschotens soliste Alice van de Geest en organist Matthijs Breukhoven zullen aan het concert meewerken. Het concert vindt plaats op zaterdag 18 februari in de Noorderkerk, Kerkstraat 20 te Bunschoten-Spakenburg, aanvang 19.30 uur.

Het bijwonen van dit unieke concert kost 10 euro. Toegangskaarten zijn verkrijgbaar bij de winkel van LUV, De Ziel 21 te Bunschoten-Spakenburg. U kunt ook online kaarten bestellen en afdrukken via www.stichtingliab.nl (directe link naar bericht). Alleen als er nog plaatsen over zijn, kan men op de avond zelf bij de ingang van de kerk kaarten kopen.

Meer informatie
Wilt u meer weten over André Beukers, het werk van Stichting LIAB, of digitaal een gift schenken, dan kunt u kijken op de website www.stichtingliab.nl of op de Facebook-pagina van Stichting LIAB.